نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4423
-
الف
+

«حدیث فولادوند» از «گارد ساحلی» تا «معمای شاه»+تصاویر

در این گزارش با «حدیث فولادوند» بازیگر نقش «فوزیه» درسریال «معمای شاه» بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، «حدیث فولادوند» در سریال تاریخی «معمای شاه» که «محمدرضا ورزی» آن را کارگردانی می کند، نقش «فوزیه» همسر اول «محمدرضا پهلوی»را که اصالتی مصری دارد بازی می کند.

حدیث فولادوند

فولادوند متولد 20 جدی(دی)  ۱۳۵۶ هنرپیشه سینما، تلویزیون و تیاتر ایران است.

وی فعالیت هنری را از کودکی آغاز کرد، به عمر دوازده سالگی زیر نظر «گلاب آدینه» آموزش دید و در نمایش «گل‌های دوستی» روی صحنه رفت.

حدیث فولادوند

بانو «فولادوند» برای اولین بار نقش کوتاهی را در فلم «دست‌های آلوده» به کارگردانی «سیروس الوند» بازی کرد و بدین ترتیب اولین حضورش را در سینما در سال ۱۳۷۸ اعلام نمود.

او که پس از گرایش به هنرهای مختلف از جمله موسیقی و نقاشی خود را در بازیگری موفق می‌دید یک سال بعد از اولین تجربه خود، در فلم سینمایی «مارال» به کارگردانی «مهدی صباغ‌زاده» هنرنمایی کرد.

حدیث فولادوند

درخشش فولادوند در تلویزیون با بازی در سریال تلویزیونی سریال «گمگشته» آغاز شد. او هم‌چنین در مجموعه‌های تلویزیونی «سال‌های خاکستری»، «دیوار شیشه‌ای»، «معصومیت از دست رفته» ، «باغ بلور» ، «معما» ،«سال های مشروطه»، «تبریز در مه» و «مختارنامه» بازی کرده ‌است.

حدیث فولادوند

بانو فولادوند در سریال«گارد ساحلی»به کارگردانی «محسن شاه محمدی»  نقش دختری  به نام «سارا» را بازی کرد که در جستجوی پدر خود همراه همسرش به بندرعباس می رود اما نه تنها موفق به يافتن او نمی شود، بلكه اتفاقات زیادی برای او به وقوع می پیوندد. 

حدیث فولادوند

با اکران فلم های «غزل» ، «همکلاس»، «رز زرد» و «کما»، نام «حدیث فولادوند» بر سر زبان‌ها افتاد. اما با بازی در فلم «شاخه گلی برای عروس» مسیر بازیگری را تغییر داد و در فلمهای کمیدی دیگری مثل «کلاهی برای باران»، «چشمک»، «افراطی‌ها»، «داماد خجالتی»، «دزدان خیابان جردن» حضور پیدا کرد. گویا خودش عرصه طنز را ترجیح داد. اما در تلویزیون روند گذشته را ادامه داد و در فلمهای تلویزیونی و تله فلم‌های زیادی که مضمون اجتماعی داشتند ایفای نقش کرد.

حدیث فولادوند

 

بازیگر نقش «فوزیه» سریال «معمای شاه» در یک مصاحبه در خصوص چالش‌ها و سختی‌های این نقش توضیح داد: برای ایفای نقش ملکه عرب زبان دربار «پهلوی دوم» چون به جز چند دقیقه فلم، سند تصویری دیگری وجود نداشت برای رسیدن به نقش و ایفای کاراکتر به گونه‌ای واقعی، نیاز به مطالعات فراوان داشتم.

حدیث فولادوند

وی همچنین گفته است: سعی کردم در میان منابع تاریخی درباره این شخصیت تحقیق کنم و در کنار خواندن کتاب‌های تاریخی به فلم نامه سریال هم رجوع کردم و در نهایت کوشیدم با ترکیبی از هر دو نقش را بیافرینم.

وی یادآور شده است: من پیش از این در دو سریال «سال‌های مشروطه» و «تبریز در مه» با آقای «ورزی »همکاری داشتم و جنس کار وی را به خوبی می شناسم.

حدیث فولادوند

این بازیگر درباره ویژگی بازی در نقش های تاریخی تاکید کرد: به حضور و بازی در نقش های تاریخی علاقه دارم و می توان با حضور در این نوع آثار واکاوی و کنکاشی در تاریخ داشت.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر